Wirtualne Muzeum Wojny w Wietnamie

M42A1 Duster

English version

Tamiya 35161

Konstrukcję mojego modelu M42A1 w skali 1/35 rozpocząłem od zestawu firmy Tamiya, numer 35161. W tamtym czasie (połowa 2007 roku) był to jedyny zestaw pozwalający na zbudowanie tego pojazdu w tej skali. Jest on obecny na rynku już od wielu lat i niestety widać to po jego jakości. Elementy wymagające, według mnie, poprawienia to:

Dodatkowo, analizując plany, doszedłem do wniosku, że kadłub firmy Tamiya ma dość poważny błąd wymiarowy polegający na tym, że przednie płyty kadłuba odwzorowano pod złym kątem, co bardzo zaburza kształt modelu i wpływa na błędne wymiary włazów itp.

Części kadłuba M42 prosto z pudełka

Dla poprawienia niektórych z wyżej wymienionych detali użyłem zestawu elementów fototrawionych firmy Eduard, numer 35449. Dodatkowo zastosowałem dwa zestawy firmy AFV Club, numer 35046 (gąsienice T91E3 dla pojazdów rodziny M41) i 35045 (koła i zawieszenie dla czołgu M41) które radykalnie poprawiają dokładność i wygląd podwozia pojazdu.

AFV Club 35046

AFV Club 35045

Raport z budowy podzieliłem na następujące części:

Część 1 - Podwozie i kadłub

Część 2 - Łoże i uzbrojenie główne

Część 3 - Plany

Na początku 2012 roku ukazał sie zapowiadany od ponad 10 lat model "Dustera" z firmy AFV Club, numer 35042

1:35 AFV Club 35042 M42A1 Duster

1:35 M42A1 hull comparison

Porównanie kadłubów firmy Tamiya (górny, już po mojej przeróbce) i AFV Club (dolny)

Ze względu na fakt, że zestaw ten pozwala na zbudowanie o wiele lepszego modelu w znacznie krótszym czasie niż zestaw firmy Tamiya, postanowiłem rozpocząć prace od początku, wykorzystując co się da z mojego poprzedniego, niedokończonego modelu:

Część 4 - Nowy kadłub i podwozie

Część 5 - Nowe łoże i uzbrojenie główne

Część 6 - Załoga

Część 7 - Montaż końcowy i malowanie

---

galeria

strona główna