Wirtualne Muzeum Wojny w Wietnamie

M42A1 Duster

English version

Część 4 - Nowy kadłub i podwozie

Prace rozpocząłem od montażu drobnych części wyposażenia dolnej części kadłuba, zgodnie z instrukcją zestawu:

1:35 M42A1 Duster dolna część kadłuba

1:35 M42A1 Duster dolan część kadłuba z zawieszeniem kół

Poprawiłem pokrywę pancerną na tylnej ścianie kadłuba:

1:35 M42A1 Duster pokrywa złącz elektrycznych

1:35 M42A1 Duster tylna ściana kadłuba

Wnetrze kadłuba zagruntowane w przygotowaniu do wykonania uproszczonego wnętrza - nie zdecydowałem się na odwzorowanie pełnego wnętrza kadłuba:

1:35 M42A1 Duster zagruntowane wnętrze kadłuba

Z górnej płyty usunąłem trzymaki na skrzynki amunicyjne - te elementy będą zastąpione blachą:

1:35 M42A1 Duster górna płyta przedziału kierowcy

Porównanie kół z zestawu i tych z zawieszenia do czołgu M41, też z firmy AFV Club. Koła do M41 maja ładniej odwzorowane szczegóły:

1:35 M42A1 Duster koła drogowe

1:35 M42A1 Duster koła napędowe

Koło napinające z zestawu do czołgu M41 nie nadaje się do M42A1, jest starszego typu:

1:35 Koło napisanjące czołgu M41

Rolki podtrzymujące też zastosowałem z zestawu do czołgu M41:

1:35 M42A1 Duster rolki podtrzymujące gąsienicę

Koła napinające po przeróbce - zewnętrzne części pochodzą z zestawu M42A1, a środki z zestawu zawieszenia czołgu M41:

1:35 M42A1 Duster przerobione koła napinające

Uzupełniłłem detale łożysk rolek podtrzymujących z drutu:

1:35 M42A1 Duster łożyska rolek podtrzymujących

Próbnie zamontowane koła:

1:35 M42A1 Duster - kadłub i koła

Próbna przymiarka gąsienicy:

1:35 M42A1 Duster - kadłub, koła i gąsienica

Niektóre części z zestawu zastąpiłem elementami wykonanymi z drutu:

1:35 M42A1 Duster - szczegóły kadłuba

Drzwi na przedniej płycie pancernej:

1:35 M42A1 Duster - drzwi przedziału kierowcy

1:35 M42A1 Duster przednia płyta pancerna

1:35 M42A1 Duster przednia płyta pancerna

Wręga wykonana przeze mnie od podstaw:

1:35 M42A1 Duster wręga kadłuba

Tylna ściana pancerza ze skrzynką na telefon:

1:35 M42A1 Duster tylna płyta pancerna

Kadłub pomalowany podkładem:

1:35 M42A1 Duster - kadłub

Białe elementy nad kołami napędowymi mają za zadanie zapobiegać zaczepieniu gąsienicy o kadłub w razie jej spadnięcia. Uwaga na ucha zaczepów liny holowniczej - w instrukcji jest błąd i trzeba zwrócić szczególną uwagę na sposób ich przyklejenia:

1:35 M42A1 Duster - tył kadłuba

Proste elementy wnętrza kadłuba wykonane przeze mnie od podstaw:

1:35 M42A1 Duster - uproszczone wnętrze kadłuba

1:35 M42A1 Duster - uproszczone wnętrze kadłuba

1:35 M42A1 Duster - tablica przyrządów kierowcy

1:35 M42A1 Duster - właz kierowcy

Szczegóły tyłu kadłuba:

1:35 M42A1 Duster - tył kadłuba

Pionowe blachy wymagały przeszlifowania w celu zmniejszenia ich grubości, żeby uzyskać wygląd bliższy rzeczywistości:

1:35 M42A1 Duster skrzynia amunicyjna

1:35 M42A1 Duster - błotnik

1:35 M42A1 Duster - błotnik

Zamontowane tłumiki. Wykorzystano części fotorawione zdjęte ze starego modelu:

1:35 M42A1 Duster - tłumiki wydechowe

1:35 M42A1 Duster - tył błotnika

1:35 M42A1 Duster - tył błotnika

1:35 M42A1 Duster - tył błotnika

Pokrywy skrzyń amunicyjnych przed przeróbką:

1:35 M42A1 Duster - pokrywy skrzyń amunicyjnych

Rygle skrzyń amunicyjnych zlutowane z drutu:

1:35 M42A1 Duster - pokrywy skrzyń amunicyjnych

Prawy błotnik uzupełniony częściami fototrawionymi i lutowanymi z drutu ryglami skrzyń amunicyjnych:

1:35 M42A1 Duster - przód prawego błotnika

Pierścienie ślizgowe w zsypie do zużytych łusek - również wykorzystano część ze starego modelu:

1:35 M42A1 Duster - pierścienie ślizgowe wieży

1:35 M42A1 Duster pierścienie ślizgowe wieży w zsypie dla zużytych łusek

1:35 M42A1 Duster - kadłub i podstawa wieży

1:35 M42A1 Duster - kadłub i podstawa wieży

Trzymaki na amunicję do karabinu maszynowego wykonane z blachy miedzianej:

1:35 M42A1 Duster - przód kadłuba

1:35 M42A1 Duster - szczegóły górnej płyty przedziału kierowcy

Detale tylnego pokładu:

1:35 M42A1 Duster - szczegóły górnej płyty przedziału silnika

1:35 M42A1 Duster - szczegóły górnej płyty przedziału silnika

Przerobione pokrywy włazów kierowcy i dowódcy pojazdu - z żywicznym peryskopem od Shermana:

1:35 M42A1 Duster - pokrywa włazu kierowcy

1:35 M42A1 Duster - pokrywa włazu kierowcy

1:35 M42A1 Duster - pokrywa włazu dowódcy pojazdu

1:35 M42A1 Duster - pokrywy włazów kierowcy i dowódcy pojazdu

---

Część 1 - Kadłub

Część 2 - Łoże i uzbrojenie główne

Część 3 - Plany

Część 4 - Nowy kadłub i podwozie

Część 5 - Nowe łoże i uzbrojenie główne

Część 6 - Załoga

Część 7 - Montaż końcowy i malowanie

---

galeria

strona główna